Uwolnij się od bólu!
Poprawnie przeprowadzona diagnostyka i zrozumienie przyczyn bólu to podstawa trwałości efektu terapii.
Konsultacja z fizjoterapeutą
Celem konsultacji z fizjoterapeutą jest odnalezienie przyczyn dolegliwości bólowych, a także zaplanowanie i zastosowanie najbardziej adekwatnych rozwiązań terapeutycznych. Wizyta konsultacyjna składa się: rozmowy zapoznawczej, szczegółowego wywiadu, analizy dotychczasowej dokumentacji medycznej (jeśli istnieje) oraz badania funkcjonalnego. Na podstawie uzyskanych informacji, zaproponuję Ci indywidualnie dobrane rozwiązania, które pozwolą Ci osiągnąć zniwelowanie dyskomfortu oraz poprawę jakości życia. Będziesz mieć również możliwość podjęcia ze mną długofalowej współpracy, opartej o elastycznie dobraną częstotliwość wizyt i/lub samodzielną pracę pod moją zdalną kontrolą.
  • Szczegółowy wywiad i analiza dokumentacji medycznej.
  • Dokładne badanie (diagnostyka) narządu ruchu.
  • Indywidualnie zaprojektowane zalecenia i plan terapii.
Terapia powięziowa
Skupia swoje działania na przywróceniu prawidłowego ślizgu pomiędzy tkankami miękkimi (powięzie, ścięgna, mięśnie). Ślizg tkanek zaburzany jest w wyniku działania różnych czynników, m.in. przyjmowania długotrwałych pozycji statycznych, przebytych urazów i kontuzji czy przeciążeń wynikających z nadmiaru aktywności. Terapia powięziowa wykorzystuje różne techniki manipulacji powięzi, które opierają się na rozumieniu powięzi jako elementu jednoczącego ciało. Powięź jest jedyną tkanką, która zmienia swoją konsystencję pod wpływem nacisku i jest zdolna do odzyskiwania elastyczności, gdy poddamy ją manipulacji. Stosowane techniki poprawiają stopień nawodnienia tkanek, przywracając utraconą elastyczność.
  • Usuwanie "sklejeń" między tkankami.
  • Deaktywacja punktów nadmiernej bolesności.
  • Poprawa nawodnienia tkanek miękkich.
Terapia manualna
Umożliwia identyfikacje oraz leczenie zaburzeń w obrębie połączeń stawowych (stawy, więzadła, mięśnie). Wspiera leczenie występujących w nich dysfunkcji i ograniczeń. Poprzez manualną aplikację specjalistycznych rękoczynów, umożliwia odblokowanie stawu. Co więcej, przyczynia się do normalizowania napięcia mięśniowego i przywracania wzorcowego balansu napięcia. Usprawnia działanie globalnych i lokalnych wzorców ruchowych. Wspiera proces poprawy postawy ciała. Wykazuje wpływ na polepszenie wzorców oddechowych. Stosowana jest w oparciu o indywidualne wskazania do terapii, w zależności od typu schorzenia i stanu zdrowia. Często przynosi niemal natychmiastową ulgę w bólu.
  • Uwolnienie "zablokowanych" połączeń stawowych.
  • Zwiększenie zakresu ruchu w stawie.
  • Ograniczenie dolegliwości bólowych.
Terapia narzędziowa

Aplikator wieloigłowy

Połączenie gumy medycznej oraz igieł pokrytych różnymi metalami (żelazo, nikiel, cynk, miedź, srebro). Wywołuje natychmiastowe przekrwienie skóry. Redukuje poziom odczuwanego bólu. Stymuluje receptory skóry poprzez indukowanie punktowych prądów galwanicznych. Wpływa na zmniejszenie obrzęków.

Nóż "Norbert"

Wykonany ze stali chirurgicznej. Przeznaczony do narzędziowego wspierania terapii tkanek miękkich. Cechuje się intensywnym działaniem na punkty szczególnej wrażliwości. Umożliwia uzyskiwanie szybkich efektów w redukcji bólu. Wpływa również na niemalże błyskawiczne zwiększenie zakresu ruchu w stawie.

Kinesiology taping

Połączenie elastycznego plastra, wykonanego ze 100% bawełny, pokrytego klejem akrylowym. Wykorzystuje różne formy aplikacji bezpośrednio na skórę. Wykazuje natychmiastowe działanie przeciwbólowe. Zmniejsza obrzęki, przyspiesza regeneracje, koryguje postawę ciała. Wspomaga działanie mięśni i stawów.

Bańka chińska

Plastikowa bańka próżniowa z regulacją intensywności ssania. Wspiera terapię powięziową, poprzez lokalne i celowe ograniczanie luzu tkankowego. Usprawnia miejscowe krążenie płynów międzytkankowych. Wpływa na zmniejszenie dolegliwości bólowych mięśni. Przyczynia się do zwiększenia zakresu ruchu w stawie.

Gumy oporowe

Gumowe taśmy o różnej grubości i stopniu rozciągliwości. Umożliwiają dynamiczną mobilizację stawów. Wspierają poprawę i rozwijanie podstawowych wzorców ruchowych (np. podciąganie) Przyczyniają się do wzrostu siły i wytrzymałości mięśni. Stanowią bezpieczną alternatywę dla treningu z ciężarami.

Wałki i piłki

Wykonane z gumy i/lub pianki. Pomagają w automasażu zmęczonych i przeciążonych mięśni. Wpływają na zmniejszenie odczuwanych dolegliwości bólowych. Poprawiają nawodnienie tkanek i ułatwiają ich ślizg. Powodują zwiększenie zakresu ruchu w stawie. Wspomagają czynną mobilizację mięśni i stawów.

2020 © Prawa autorskie należą do firmy Fizjoterapia Personalna | Realizacja: Łukasz Kaleńczuk
Funkcjonalny Trening Medyczny ONLINE
Zadbaj o zdrowie w domu pod opieką specjalisty!
Konsultacja z fizjoterapeutą ONLINE
Uzyskaj poradę i uwolnij się od bólu!